Thursday, June 23, 2011

OMG BEEN AGES OK!

Ya Allah, lama nya tak update blog ni.. sure banyak sangat yang nak diperkatakan.. I am very busy now and then dengan kerja segala memang tak menyempat la kan nak membebel dalam blog kesayangan ni. Selama ni dok sebok la baca blog orang tapi blog sendiri tak nak update.

Well, latest now I've been busy sangat2 dengan preparation birthday party Sara dan juga tempahan Raya... and also sebok melobi ready to wear Raya katanya kat facebook. So far..maybe sebab dah lama tak update so macam susah sikit nak gerak but dengan support kengkawan yang dicintai.. Alhamdulillah bergerak jua barangan ku.

Dalam tak sedar dah nak penghujung Jun. Subhanallah, dalam diam..lagi 6 bulan dah good bye my love 2011 ni dan akhirnya aku telah membuat keputusan yang tepat untuk memulakan apa yang aku suka. Sorry aku tak boleh nak share banyak blog ni karang ada je isu semasa hingga aku jadi penunggu setia office kan kena soal siasat. Jadi, diamkan sudah.

Ada jugak a few people yang tanya, I can do and actually doing online business since 2009 and in the same time menjahit semua kenapa tak teruskan. Darlings semua, tentulah ada sebab tersirat yang tak dapat dikongsi dengan masyarakat kenapa aku tak gerak sendiri. Bukan senang sebenarnya. Buat online bisnes ni memerlukan banyak masa untuk melayan email.. update.. segala benda la. So kena admin yang cukup untuk menggerakkan jentera yang sedia ada ni. Aku ni dgn kerja mcm ni, suka tak suka redha je la.. apa yang ada. And ada jugak sesetengah pembeli yang hangat2 tahi koala.. janji2 pastu tinggal janji.. and ada yang masih belum faham konsep beli online ni.

Alhamdulillah, aku jujur dalam jual beli online ni sbb cari rezeki halal kan, end up bagi anak makan so kenalah jujur dan menepati masa. Soal ada sesetengah kata beli online ni penipu- itu subjektif. Setiap perkara memang ada risiko and if happen you bump into orang yang tak jujur dalam soal jual beli online- report la. Buat also, you must understand konsep risiko yang kedua ialah, risiko barang tak sampai or lost in the middle. Biasanya, lepas penjual pos, dia akan bagi reference number pada si pembeli. So anything senang nak rujuk and pada penjual pula perlu la follow up samada barang dah sampai ke belum. Tapi nasihat aku la pada para penjual luar sana, jujurlah pada tiap perkara yang korang buat.. InsyAllah sejahtera hidup dunia akhirat.

Ok ok.. now nak update collection Raya... so cuci2 mata la ye.. Mana tau ada yang berkenan just buzz me. My number and email ada nuuunnnn kat bawah tu.

XOXO



No comments: